EKL:n toiminnanjohtaja Timo Kokon vetoomus

Arvoisat EKL:n piirien ja yhdistysten puheenjohtajat, sihteerit ja tiedottajat, hallituksen ja valtuuston jäsenet sekä Ammattiliitto Pro Senioreiden aktiivit, tiedoksi liiton toimiston henkilökunta

Joku aika sitten järjestämämme kyselyn mukaan aktiiveistamme 61,3 prosenttia ilmoitti huolensa maan hallituksen painostustoimista ay-liikkeen suuntaan. Lähes 40 prosenttia ilmoitti halukkuutensa osallistua mahdollisesti Helsingissä ay-liikkeen järjestämiin mielenilmauksiin.

Nyt tämä tilanne on realisoitunut, ohessa STTK ry:n ja sen jäsenjärjestöjen kutsu EKL-väelle tulla  mukaan mielenilmaukseen Helsinkiin Kansalaistorille 18.11.2023 klo 11-14.

Mielenosoituksella vastustetaan hallituksen esittämiä rajuja heikennyksiä, jotka koskettavat isoa osaa suomalaisista, tässä joukossa on myös eläkkeensaajia ja etenkin tulevia eläkkeensaajia. Huomionarvoista on se, että väellämme on mahdollisuus osallistua myös ilman kustannuksia järjestettäviin yhteiskuljetuksiin noin 200 kilometrin säteellä Helsingistä.

Alla saamamme kutsu, ohjelma ja ohjeet sekä osallistumislinkki mukaan lähtijöille. Mahdolliset lisäkysymykset asiaan liittyen pyydämme osoittamaan kutsusta löytyviin lisätiedon antajiin.

Näytetään ay-liikkeelle, että EKL-väki tukee heitä yhteisissä ponnisteluissa maan hallituksen leikkauspolitiikkaa vastaan! Pyydän, että jaatte tätä viestiä laajalti piireissänne ja yhdistyksissänne.

Timo Koko

Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry